WARSZTATY MUZYCZNE PROWADZONE PRZEZ LEGENDĘ TANGA Z BUENOS AIRES MAESTRO ROBERTO SIRI

Zajęcia przeznaczone są dla muzyków grających lub chcących grać tango; pianistów, bandoneonistów, skrzypków, kontrabasistów, śpiewaków i innych. 

Można także uczestniczyć w zajęciach na zasadzie biernego obserwatora i słuchacza.

To będzie wspaniała okazja zagrać pod kierownictwem legendy tanga i członków jego zespołu.

Analiza styli orkiestr okresu „Złotej Ery” prowadzona będzie w oparciu o tanga:

  • „Loca” - Orkiestra Juana d’Arienzo
  • „Don Juan” - Orkiestra Carlosa Di Sarli
  • „Pregonera” - Orkiestra Alfredo De Angelisa

Uczestnicy otrzymają wcześniej partytury w/w tang.

ZAPRASZAMY W DNIU 10 PAŹDZIERNIKA (WTOREK) OD GODZ.: 10:00 do 15:30

Dom Kultury Śródmieście, wej. od Al. Jerozolimskie 2.

Koszt warsztatów dla muzyków -  195 zł (po 7 października - 250 zł)

Koszt dla słuchaczy i obserwatorów - 50 zł (po 7 października - 80 zł)

Warunkiem udziału w warsztatach jest zgłoszenie i wpłacenie zaliczki.

Proszę o maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W obu formach uczestnictwa ilość miejsc jest ograniczona!!!

Szczegółowy opis warsztatów:

„Orkiestry tanga w stylu lat 40.”

Prowadzi Maestro Roberto Siri

Cele ogólne:

Zebranie grupy zainteresowanych ćwiczeniem tego gatunku muzyków, pianistów, bandoneonistów, skrzypków, kontrabasistów i śpiewaków w celu zapewnienia im dostępu do wiedzy i twórczości muzycznej poprzez praktykę orkiestrową.

Możliwa obecność innych zainteresowanych osób.

Cele szczegółowe

  • Poznawanie różnych form Języka omawianego stylu.
  • Analizowanie utworów i aranżacji pod kątem różnych podejść.
  • Identyfikowanie aspektów formalnych, melodycznych, harmonicznych, rytmicznych, strukturalnych i ekspresyjnych.
  • Odczytywanie zapisu ekspresji i różnych pisowni, odnajdywanie związków z różnymi stylami
  • Analizowanie dyskursów muzycznych na przykładach ze słuchu i z nut
  • Rozpoznawanie struktur języka muzycznego na podstawie słuchowej analizy materiałów muzycznych zawierających różnorodne propozycje estetyczne
  • Nauka grania z nut w stylu tanga, który, jak wiele gatunków muzyki popularnej, nie jest grany ściśle według notacji
  • Znajomość i wykorzystywanie powyższych aspektów syntaktycznych i semantycznych języka muzycznego w warunkach gry orkiestrowej

Oczekiwane rezultaty

  • Uczestnik wykorzystuje posiadaną wiedzę do celów analizy i interpretacji muzycznej jako członek orkiestry
  • Uczestnik rozpoznaje poszczególne style tanga
  • Uczestnik zna i potrafi wykorzystywać specyficzne słownictwo poszczególnych stylów
  • Uczestnik stosuje podstawowe procedury i elementy harmoniczne i frazowe
  • Uczestnik rozwija zdolność recepcji danego języka
  • Uczestnik rozwija swój własny sposób myślenia w danym języku

Cele dydaktyczne

  • Analiza interpretacji
  • Ekspozycja uczestników na bodźce muzyczne
  • Zapoznanie uczestników z elementami stylistycznymi
  • Zrozumienie istoty poszczególnych problemów w celu szybszego ich rozwiązania
  • Zapewnienie przestrzeni dla refleksji i konstrukcji muzycznej
  • Poświęcenie czasu na rozwiązywanie trudnych sytuacji
  • Nauka wykorzystania czasu prób (w tym przypadku w warunkach klasowych)
  • Rozpoczynanie od sytuacji praktycznych (interpretacja, analiza)

Ramy metodyczne

  • Indywidualna analiza
  • Interakcja w grupie
  • Rozwijanie myślenia muzycznego 
  • Interpretacja i twórczość muzyczna
  • Interpretacja wokalno-instrumentalna
  • Możliwości formalne i strukturalne
  • Odczytywanie melodii na nowo
  • Interpretacja wokalna z towarzyszeniem orkiestry
  • Gra w orkiestrze
  • Akompaniamenty i struktury
  • Związki rytmiczno-harmoniczne
  • Wszechstronne odczytywanie aranżacji 
  • Uzyskiwanie typowego dla tanga brzmienia poszczególnych instrumentów
  • Praca w sekcjach orkiestrowych: kontrabas, bandoneon, skrzypce, fortepian 

Materiały

Tanga w każdym z omawianych stylów orkiestrowych wraz z oryginalnymi nutami na fortepian, bandoneon, skrzypce i kontrabas.

Zależnie od decyzji nauczyciela, elementy poszczególnych tematów będą omawiane w sposób zarówno teoretyczny, jak i praktyczny, nie tylko w kontekście poszczególnych instrumentów, ale także w odniesieniu do poszczególnych Mistrzów i ich muzyków.

5 MUZYKÓW Z BUENOS AIRES PODZIELI SIĘ SWOJĄ WIEDZĄ Z MUZYKAMI, TANCERZAMI TANGA

Roberto Siri prowadzi takie warsztaty każdego roku podczas swojego tournee po Europie.